Jak wykazały przeprowadzone badania, ponad 60 procent naszych rodaków, którzy kupują lub sprzedają nieruchomość, korzysta z pośrednictwa wykwalifikowanych, licencjonowanych agencji pośrednictwa nieruchomości. Osoby, które chcą sprzedać nieruchomość, udają się do pośrednika, licząc najbardziej na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim pośrednik, posiadając rozległą i aktualizowaną ciągle wiedzę na temat cen nieruchomości każdego rodzaju na danym terenie, będzie w stanie w sposób profesjonalny oszacować wartość naszej nieruchomości. Jest to kwestia niezwykle istotna, decydująca często o powodzeniu i w ogóle dojściu do skutku transakcji, gdyż zbyt wysoka cena, od razu na wstępie, odstraszy skutecznie potencjalnych kupców – po prostu nikt nie może nawet zadzwonić celem zapytania o szczegóły. Z kolei obniżenie ceny po pewnym czasie też może niekoniecznie zadziałać skutecznie, gdyż część inwestorów, którzy byliby skłonni kupić naszą nieruchomość za taką właśnie obniżoną cenę, skierowało już swoje zainteresowanie gdzie indziej i możliwe, że stali się już oni właścicielami nieruchomości. Kolejna kwestia to nadanie naszej nieruchomości odpowiedniej reklamy – bez tego na trudnym obecnie rynku nieruchomości praktycznie niemożliwa jest skuteczna sprzedaż. Reklama powinna być po pierwsze szeroka, a więc zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i ściśle regionalnym, powinny być zrobione ładne, szczegółowe zdjęcia wszystkich elementów nieruchomości, również jej opis jest niezwykle istotnym czynnikiem, mogącym spowodować zainteresowanie potencjalnego nabywcy nieruchomości.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply